דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב וילונות: לפעמים הכל תלוי בצבע (אהובה פסח) 

מאת    [ 07/08/2009 ]

מילים במאמר: 524   [ נצפה 2568 פעמים ]


ההתלבטות הקשה ביותר לפני שאנחנו בוחרים וילון לחדר – היא לגבי צבעו. לא סוג הבד, לא צורת הקיפול והתפירה וגם לא אורכו או רוחבו. מה שעושה את הוילון ומייד נגלה לעין – הוא צבעו.


במרבית המקרים, כאנחנו הולכים לקנות בד לוילון, אנחנו כבר יודעים פחות או יותר מה יהיה צבעו. החלטה זו מורכבת ממספר שיקולים והבולטים בהם:



  • ההשתלבות עם צבעי החדר

  • סגנון הבית

  • המראה שנגלה מבחוץ

  • האקלים והאור


שיקול נוסף במערכת ההחלטות הוא כמובן אהבתנו או שנאתנו לצבע. לכל אדם יש את “הצבעים שלו”, שבהרבה מקרים בולטים בלבוש, באביזרים ולפעמים אפילו במכונית בה הוא נוהג. לחלק מהאנשים גם יש את הצבע אותו הם שונאים. שנאה זו לעיתים היא תוצאה של טראומה מהילדות או סתם נובעת מסלידה לא מוסברת.


בהרבה מקרים אני פוגשת לקוחות ש”נעולים” על צבע מסוים, ונדשר לא מעט זמן לשכנע אותם שזה בדיוק הצבע שאינו מתאים לחדר ולאווירה שהוא אמור להשרות.


כל צבע – עולם ומלואו


בחירת הצבע צריכה לקחת בחשבון את התגובות שנרצה שהוילון יעורר אצלכם ואצל המבקרים בביתכם. אז לפני שבוחרים את צבעי הוילון ומחליטים על שילובם בתהליך עיצוב הפנים של הבית, כדאי לדעת איך מי שיראה את הוילון צפוי להגיב.


חלק מהתגובות תלויות תרבות (כמו שכתום- מסמל התנתקות, או אדום – הפועל תל אביב), אך מתברר שחלק גדול מהרגשות, הערכים והתפחסות שלנו כלפי צבעים הוא אוניברסלי.


לפני מספר שנים פורסם מחקר משמעותי בנושא בו נשאלו נבדקים לגבי האסוציאציות שמעוררים בהם הצבעים השונים, וכך הם השיבו:



  • אדום בוהק – מרגש, מעורר, סקסי, חם, דינמי, מגרה, פרובוקטיבי, דרמטי, אגרסיבי, עוצמתי, אזהרה

  • ורוד בהיר – רומנטי, רך, מתוק, ילדותי, עדין

  • בורגונדי – עשיר, אלגנטי, מסוגנן בטוב טעם, יקר, בוגר

  • סגול אדום – מרגש, חושני, יצירתי, צעקני, ייחודי

  • פוקסיה – מרגש, כיף, חם, אנרגטי, חושני

  • כתום – כיפי, ילדותי, שמח, זורח, חי, זריחה, חם, עסיסי, מעורר, ידידותי, צועק, גחמני, בעל ניחוח מיוחד

  • צהוב בוהק – מאיר, קורן, זריחה, שמח, ידידותי, חם, אנרגטי

  • צהוב ירקרק – לימוני, פירותי, חמוץ

  • ירקרק – טרי, עשב, אירי, מלא חיים, אביב, עלים, מחוץ לבית

  • ירוק כהה – טבע, אמינות, מרענן, קריר, נינוח, יער, שקט, מסורתי, כסף, מפואר

  • בז’ – קלאסי, חול, אדמתי, נייטרלי, רך, חם, נעים

  • שזיף עמוק – יקר, קלאסי, אלגנטי, עוצמתי, מלכותי

  • לבנדר – נוסטלגי, עדין, מתוק, פרחוני, מבושם

  • כחול שמיים – מרגיע, קריר, שמימי, קבוע, נאמן, אמיתי, שמח, נינוח, מהימן

  • כחול נייבי – אמין, סמכותי, בסיס, קלאסי, שמרני, חזק, מהימן, מסורתי, מדים, שירות, ביטחון, מקצועיות, שקט, ימי

  • תכלת – רגוע, שקט, שלו, קריר, מים, נקי

  • שחור – עוצמה, אלגנטיות, מסתוריות, כבד, בסיסי, בולט, קלאסי, חזק, יקר, קסום, יוקרתי

  • טרקוטה (חום כתום) – ארצי, חם, מיטיב ומועיל, כפרי, מקדם בברכה

  • אפור פחם – מקצועי, קלאסי, יקר, מתוחכם, יציב, שקול, נצחי

  • כסף – קלאסי, קריר, יקר, כסף (money), בעל ערך, עתידני


אז מה אומר שהצבע שאתם בוחרים?


 


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב